Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Idi na glavni sadržaj

Nacionalni dan planinarenja

Nisam potpuno siguran kako i kada sam prvi put počeo planinariti, ali to je sada veliki dio mog života i zahvalan sam na tome. Planinarenje ima neke velike koristi za fizičko i mentalno zdravlje, i izložila me je mnogim nevjerovatnim pogledima i divljim životinjama koje inače ne bih mogao vidjeti.

Možda me je knjiga navela na planinarenje. Ne mogu se sjetiti koliko sam imao godina kada sam prvi put pročitao “Na pola puta do neba” od Kimberly Brubaker Bradley, ali se sjećam da je počela fascinacija Appalachian Trail. Odrasla sam u Njujorku, ne na Apalačkoj stazi, već blizu nje, ali nisam uspela da uradim nijedan deo toga sve dok pogrešno skretanje nije dovelo mene i mog sadašnjeg muža kroz nju na pešačenje pre nekoliko godina. Kad smo shvatili da ne planinarimo Anthonyjev nos ali smo bili na dijelu Appalachian Trail-a, našalio sam se da smo započeli dionicu i da ćemo jednog dana morati završiti cijelu stazu. To se (još) nije dogodilo, ali sam tokom godina napravio mnogo drugih epskih planinarenja.

Iako sam ponosan na planine koje sam pješačio, uključujući Mount Mansfield u Vermontu (i to ne samo zato što je super blizu fabrike Ben & Jerry's, pa sam se morao nagraditi obilaskom i sladoledom nakon toga), Square Top Mountain, i moj prvi 14er (gdje sam mislio da sam slomio oba nožna prsta na putu gore i da sam morao da skapam cijelim putem prema dolje), planinarenje za mene nije uvijek vezano za povećanje visine ili velike udaljenosti. Ponekad je nagrada krajolik ili divlje životinje koje mogu vidjeti; ponekad je to jednostavno svež vazduh i vežba. Izlazak u prirodu mi ponekad daje mentalnu jasnoću koju inače ne mogu postići, a to je drugačija vrsta vježbanja od šetnje po komšiluku.

Mount Mansfield u Vermontu.

Nacionalni park Great Sand Dunes je jedno od najočaravajućih mjesta na kojima sam ikada bio. Planinarenje po dinama predstavlja jedinstven izazov i osjećao sam se kao da sam na drugoj planeti dok sam se popeo na vrh. Iako je moje cijelo tijelo dobilo ubitačan trening, pogledi su ono što ću uvijek pamtiti.

Još jedno mjesto gdje sam se osjećao kao da sam na drugoj planeti bilo je Nacionalni park Havajski vulkani. Kilauea je posljednji put eruptirala 2018, a sada možete planinariti dijelom kratera u Nacionalnom parku. Divlje je moći hodati po njemu dok još uvijek vidiš dim i paru u daljini.

Nacionalni park Hawai'i Volcanoes

Ostale šetnje zbog kojih sam se osjećao transportovano na drugu planetu su Nacionalni park Badlands, Nacionalni park Canyonlands i Državni park Custer.

Nacionalni park Canyonlands u Utahu.

Ljepota planinarenja je u tome svako to može, bilo gdje, u bilo koje doba godine, bilo da vam treba a staza pristupačna za invalidska kolica, kraći i lakši izlet sa decom, Ili planinarenje prilagođeno psima.